zaterdag 26 januari 2013

Sportgala Meppel 2013

Op donderdag j.l. (24 januari) was ik één van de gelukkigen, die het Sportgala Meppel mochten bijwonen. Vorig jaar heb ik met een groepje van Budovereniging "Sonkei" (het Japanse woord voor "respect") een deel van de openingsact mogen verzorgen. Wij zaten toen aan de zijkant op het toneel. Dit keer mocht ik in de zaal plaatsnemen.
De avond werd gepresenteerd door de bekende sportverslaggever Evert ten Napel. Na de openingsact door dansende scholieren van groep 7 en 8 van één van de Meppeler basisscholen, volgde de uitreiking van de diverse onderscheidingen. Per onderdeel werd een filmpje getoond van de genomineerden.
De stimuleringsprijs werd uitgereikt aan Fiets Tour Club Grupetto (een nieuwe vereniging die veel aan de weg timmert). Verder waren er aanmoedigingsprijzen voor een jeugdteam van de tennisvereniging MLTC en diverse andere jeugdige sporttalenten. Sportvrouw van het jaar werd schaatster Elma de Vries, sportman van het jaar de springruiter Marc Houtzager en sportploeg van het jaar de voetbalvereniging SC Rouveen.
Tussen de bedrijven door waren er nog optredens/sketches van Wakker Nijeveen en de zanger/gitarist Erwin Nijhoff (voor veel mensen bekend door "The voice of Holland".
Al met al een hele leuke en bijzondere avond. Wat mij betreft: ik hoop volgend jaar weer als toeschouwer aanwezig te zijn.

Geen opmerkingen: