zaterdag 26 januari 2013

RPM marathon

Vandaag deelgenomen aan de RPM marathon bij Achmea Health Center (AHC) in Meppel. Voor een bedrag van  vijf Euro per uur kon je gaan fietsen voor een goed doel. Wilde je de volle vier uur fietsen, dan betaalde je in totaal vijftien Euro. Dit keer ging de opbrengst naar "Vrienden van het Diaconessenhuis" in Meppel. Voor het gelden die binnengehaald worden, kunnen de Vrienden wat leuke extraatjes aanschaffen voor de patiënten van het ziekenhuis.
De grote zaal van het AHC stond stampvol met fietsen. Diverse fitnesscentra hadden hun RPM-fietsen uitgeleend. Met een vrachtwagen zijn alle fietsen uit Zwolle, Kampen en Steenwijk opgehaald. Al met al waren er een kleine 90 fietsen in de zaal opgesteld. Om 10.00 uur begon de RPM-marathon. Zelf had ik me ingeschreven voor de volle vier uur. Misschien wat overmoedig? Ik vond het in ieder geval een uitdaging. De laatste weken had ik wat extra getraind. Het is toch altijd bijzonder om in zo'n grote zaal vol RPM-ers deel te nemen aan zo'n evenement. Per uur werden negen nummers gefietst. Tussen ieder uur had je ca. vijf minuten pauze om  wat te drinken, eten en wat je verder nog wilde doen (bijvoorbeeld je nat geworden shirt verwisselen voor een droog exemplaar). Tijdens het laatste uur vond ik het toch wel bijzonder zwaar worden, maar ik heb het gered. Ik vond mezelf wel dapper, dat ik het volgehouden heb. Ben benieuwd of ik morgen een beetje normaal mijn bed uit kan komen!

2 opmerkingen:

Wannabook zei

Gefeliciteerd Sparklet! Ik moet er niet aan denken om vier uur achter elkaar op zo'n fiets te zitten. Laat mij maar zingen...

Sparklet zei

Goed en zuiver zingen is ook een hele prestatie. Het is altijd fijn om iets te hebben waar je je met "hart en ziel"op kunt storten.