zaterdag 20 oktober 2012

Diverse activiteiten (september)

Na twaalf berichtjes over de rondreis naar de Noordkaap is het hoog tijd om weer andere zaken op mijn weblog te plaatsen. Inmiddels zijn we ruim twee maanden verder.
Behalve regelmatig sporten heb ik me gestort op de volgende activiteiten:
- Het maken van een fotoalbum. Om te oefenen heb ik eerst maar eens een klein album over een korte vakantie van vijf dagen in Berlijn gemaakt. Ik had ooit eens een korte cursus "Fotoalbums maken" bij Seniorweb gevolgd, maar had tot dusver nooit zelf een album gemaakt. M.b.v. Albelli is het aardig gelukt. Wellicht ga ik vervolgens een album maken voor de reis naar Schotland & Ierland (2011) en dan uiteraard de reis naar de Noordkaap (2012).
- Op 8 september j.l. hebben we het jaarlijkse Integratietoernooi Waterbasketbal van De Zwerfkei georganiseerd in Bad Hesselingen te Meppel. Aangezien ik één van de organisatoren ben, moest er voor, tijdens en na het toernooi het e.e.a. gebeuren. Er namen tien teams deel aan het toernooi. Ik ben altijd blij als alles goed verloopt en gelukkig was dat het geval. We kunnen terugkijken op een plezierige en sportieve middag.
- Van 12 t/m 16 september was er een Poppen- en figurentheater festival in Meppel. Ik had voor vier voorstellingen een kaartje gekocht. Verder heb ik samen met mijn jongste zus nog de Popp-en-route gedaan. Je wandelt met een groep van lokatie naar lokatie om in totaal vier korte voorstellingen te zien. Het festival wordt eens in de twee jaar in Meppel georganiseerd. De meeste voorstellingen zijn te zien in diverse zalen/zaaltjes in Schouwburg Ogterop. Vooral de openingsvoorstelling "Time for fun" van de groep "Handmade" uit Rusland was zeer de moeite waard. http://www.poppenspelfestival.nl/


- Op 18 september ben ik met een oud-collega een dagje naar Breda geweest. Vanuit Meppel is het ca. 3 uur met de trein. In dat geval was de ochtend al voorbij voordat we in Breda belandden. Eerst waren we van plan om een museum te bezoeken. I.v.m. het mooie weer besloten we om een stadswandeling te maken. Bij de VVV tegenover het station heb ik een gidsje met een stadswandeling gekocht. Ik vind het altijd prettig om op zo'n manier een stad te leren kennen.
- Op 19 september een film van het Filmhuis gaan zien. In de krant had ik gelezen, dat het Filmhuis vier films had geselecteerd. Je kon van tevoren voor alle vier films een kaartje kopen. Ik was blij dat ik dat gedaan had. Op de avond zelf stond er een enorme rij voor de kassa. Later hoorde ik dat er nog veel mensen geen kaartje hadden kunnen kopen. Het was totaal uitverkocht. De film die op 19 september werd vertoond was "Midnight in Paris": een Amerikaanse romantische komedie van Woody Allen over een scenarioschrijver die in de 20-er jaren belandt, compleet met grootheden uit die tijd (Picassa, Hemingway etc.). 
- Verder had ik ook nog kaartjes gekocht voor acht voorstellingen in Schouburg Ogterop. Per kaartje kreeg je ook nog een gratis kaartje voor de "blind date" op 26 september. Ik vond één kaartje voldoende. Het was ook nog te kort dag om nog iemand mee te vragen. De "blind date" viel mij wat tegen. Het was een voorstelling van een cabarettier waar ik nog nooit van gehoord had. Titel van de voorstelling: Mondo Leone (De wereld van Leon). Zie ook: http://www.mondoleone.nl/
- Op vrijdagmiddag 28 september heb ik een bezoek gebracht aan Hospice Eesinge in Meppel. Dit hospice was de dag daarvoor officieel geopend. De donateurs (vrienden) van het Hospice waren op 28 september uitgenodigd. Het Hospice is gevestigd in een prachtig gerestaureerde boerderij aan de buitenkant van Meppel. Na een korte inleiding van iemand van het bestuur van de "Vrienden van Hospice Eesinge" kregen we de gelegenheid om binnen een kijkje te nemen. Het Hospice beschikt over vier kamers voor de bewoners (patiënten). De kamers hebben uitzicht op de landerijen. Ook is het mogelijk om mensen (evt. met bed en al) op het terras te laten zitten of liggen. Er zijn zo'n 70 vrijwilligers die bijgestaan worden door één of twee beroepskrachten. Zie ook: http://www.hospicemeppel.nl/index.html

Foto: Meeuwsen ten Hoopen Integratietoernooi in Bad Hesselingen te Meppel.








Geen opmerkingen: