donderdag 12 januari 2012

Verschillende uitjes


Vorige week donderdagavond had ik opeens zin om naar de bioscoop te gaan. De keuze viel op de film "Nova Zembla". Als kind vond ik het verhaal over de overwintering op Nova Zwembla al bijzonder spannend. Des te spannender, omdat er steeds hongerige ijsberen rond de hut slopen. Een aantal jaren geleden was er ook een tentoonstelling over hetzelfde onderwerp in het Scheepvaartmuseum te Amsterdam. Overigens is dit museum onlangs na een spectaculaire verbouwing weer heropend. Wil ik ook weer eens naar toe! Helaas viel de film we wat tegen. Ik had er meer van verwacht.
De volgende dag ging ik (op uitnodiging van een "sportkennis") naar Holiday on Ice in de IJsselhallen te Zwolle. Deze "sportkennis" had als vrijwilliger enkele gratis kaarten gekregen. Of ik zin had om mee te gaan? Ja, graag. Het was voor mij de eerste keer dat ik zo'n show op het ijs zag. Ik vond het heel bijzonder. Het decor was ook heel mooi met al die licht-effecten. Ook heel knap vond ik de nummers waarin Michael Boogerd (ex-wielrenner) met zijn partner optrad. Ik heb overigens altijd bewondering voor mensen die zich op het bewegen zonder te vallen. Zelf bak ik er niets van! http://www.holidayonice.nl/
De volende avond (zaterdag 7 januari) ben ik naar schouwburg Ogterop gegaan. Daar zag ik Ramses (de musical). Een geweldige voorstelling. De oude Ramses werd door Hans Hoes, de jonge door William Spaaij vertolkt. Vooral de jonge Ramses heeft een prachtige, krachtige stem. Ik heb echt genoten! Foto van Ramses.

Geen opmerkingen: