woensdag 6 september 2017

De draad weer oppakken (1)

Het is inmiddels al ruim anderhalf jaar geleden, dat ik mijn laatste bericht op mijn weblog heb geplaatst.
Het jaar 2016 werd gevuld met o.a.:
- Het opnieuw laten schilderen van mijn huis (van de zolderverdieping, via de eerste verdieping naar de begane grond)
- Verder hier en daar nieuwe (rol)gordijnen, laminaat, vloerbedekking laten aanbrengen


Foto: Een onderdeel van een schilderij van Jeroen Bosch (foto genomen in het Jheronimus Bosch Art Center in Den Bosch)

Foto: Schilderij "Zussen" van Botero

- Uiteraard heb ik diverse uitstapjes naar musea gemaakt. Één van de hoogtepunten was toch een bezoek aan Den Bosch tijdens de Jeroen Bosch tentoonstelling. Aangezien ik alleen voor de avondexpositie een kaartje kon bemachtigen, had ik een hotelkamer in Den Bosch gereserveerd.
- In september heb ik ook nog een bezoek gebracht aan de Kunsthal Rotterdam voor de overzichtstentoonstelling van Botero
- Bezoeken aan Schouwburg Ogterop voor diverse voorstellingen

Foto: Krakau met uitzicht op de Burcht Wawel

- In augustus 2017 heb ik een groepsreis met de bus naar Krakau gemaakt. Prachtige stad! De excursie naar Auschwitz-Birkenau was zeer indrukwekkend!




Foto: Tentoongestelde poppen in de foyer van Schouwburg Ogterop

- In oktober 2016 heb ik een aantal voorstellingen in het kader van Puppet International bezocht. Heel bijzonder was de route '40-'45. Met een gids wandelden we langs diverse locaties waar gedurende de Tweede Wereldoorlog het één en ander gebeurd was. De verhalen en de voorstellingen waren ontroerend en aangrijpend.



Dit was maar een zeer globaal overzicht over het jaar 2016.



Geen opmerkingen: