zondag 15 september 2013

Fietsen in de omgeving van Oldemarkt

Foto: Oldemarkt bij Sporthal "Dalzicht"

Afgelopen vrijdag (het was prachtig weer) de fietsendrager op de trekhaak van de auto gezet en met auto en fiets naar Oldemarkt gereden.




Vanuit Oldemarkt (parkeerplaats bij Sporthal "Dalzicht" een fietstochtje gemaakt. Ik had van tevoren al een voorlopige route uitgestippeld. Bij het uitzoeken van een fietsroute gebruik ik vaak de kaarten uit een ANWB-map/doos (één van de afscheidscadeaus van mijn oud-collega's vijf jaar geleden).  Op de fietskaarten staan tevens nummers van knooppuntenroutes.

Foto: Fietspad langs riviertje Linde

Vanaf de Sporthal "Dalzicht" ben ik vanaf 11.45 uur via Blesdijke naar De Blesse gefietst. Vervolgens reed ik richting het riviertje Linde. Ook zo'n mooi stukje Nederland. Al fietsend langs het water kreeg ik echt een vakantiegevoel. Via De Hoeve, Nijeholtpade, Oldeholtpade ben ik naar Wolvega gefietst.




In Wolvega heb ik tijd genomen om een hapje te eten. Vervolgens ben ik vanuit Wolvega met een grote lus weer naar Oldemarkt gefietst. Tegen 16.00 uur kwam ik weer bij de sporthal. Inmiddels was het al een stuk frisser geworden. Wel was ik blij dat het tijdens het fietstochtje droog was gebleven.


Foto: Knooppunt 60 in De Hoeve








Geen opmerkingen: