vrijdag 9 september 2011

Rondreis Schotland en Ierland (8)


Na alle commotie rond een vergeten tas en een verloren gewaand paspoort vond ik het tijd om het bovendek op te zoeken. Ik vond het prettig om onze afvaart vanaf Newcastle buiten op het dek mee te maken. Ook wilde ik graag nog wat foto's maken. In één van de zakken van mijn jack had ik een klein flesje wijn + plastic "glaasje" meegenomen. Het flesje wijn heb ik gezusterlijk gedeeld met M. (één van de reisvriendinnen). Mijn zussen hadden zich even teruggetrokken in hun hut. Uit voorzorg hadden we overigens een ant-zeeziekte-tablet ingenomen. Achteraf bleek dat niet nodig. De zee hield zich rustig. Na een heerlijke maaltid (diner-buffet) hebben we nog een kop koffie genomen. Een mooie gelegenheid om ons van de laatste Engelse ponden te ontdoen.
Later in de hut hoorde ik opeens een vreemd geluid: iets alarmerends?? Kort daarop stopte het. Zucht! Gelukkig geen brandalarm.
Zaterdag 6 augustus arriveerde de boot in IJmuiden. Bij de bus hebben we van een aantal mensen afscheid genomen. Wij werden bij het station Amsterdam Sloterdijk afgezet (samen met onze reisvriendinnen M. en G.). Na een langere treinreis dan normaal, arriveerden we om ca. 14.00 uur in Meppel. M. en G. moesten nog even wat verder (Hoogeveen). We hebben afgesproken om contact met elkaar te houden en t.z.t. wat foto's uit te wisselen.
Later in de middag hebben we even snel wat boodschappen gedaan. Mijn zussen bleven nog een nacht logeren. 's Avonds hebben we alvast t.g.v. mijn verjaardag buiten de deur gegeten.
De volgende dag (mijn verjaardag) ging mijn ene zus weer met de auto terug naar Boxmeer. Enige tijd later heb ik mijn jongste zus weer naar Weerdinge gebracht. Daar heb ik haar geholpen met het laden van haar en mijn foto's op haar laptop. Tevens heb ik de foto's van mijn zus op een USB-stick gezet.
Inmiddels heb ik alle foto's op mijn laptop voorzien van datum en plaats. Dit i.v.m. het maken van een fotoalbum (later/zodra ik daar zin in heb).

Geen opmerkingen: