donderdag 3 december 2015

Rondreis Zuid-Afrika (6)

Op zondagmorgen 11 oktober vertrokken we al vroeg vanaf "Trennerys Hotel" aan de Wild Coast.  De chauffeur wilde extra vroeg vertrekken, omdat er die dag regen werd verwacht. We moesten n.l. over dezelfde zandweg (van twee dagen daarvoor) terug. Gelukkig begon het niet te regenen en daardoor kwam onze bus niet in de modder vast zitten.

Foto: Op weg naar het modderbad

Op weg naar Port Elizabeth hadden we nog een extra ingelaste excursie in het Addo Elephant National Park. Daar werd onze groep in tweeën gesplitst. In twee groepen van achttien personen reden we in twee grote jeeps door het park.

Foto: Één van de jonge olifanten

Tot onze grote vreugde kwamen we op een gegeven moment langs een groep badderende olifanten. Dan blijf je foto's maken van die olifanten die een modderbad nemen.

Foto: Na het modderbad

Foto: Close-up

Foto: Een jakhals

Verder hebben we nog diverse soorten antilopen, zebra's en wrattenzwijnen gezien. Bovendien zagen we ook nog ergens een jakhals lopen. Eerst dachten we dat het een vos was. Deze jakhals had ook een dikke staart.

's Avonds in de buurt van het hotel in Port Elizabeth in een visrestaurant heerlijk gegrilde zalm gegeten.

Maandagmorgen 12 oktober vertrokken we voor 8.00 uur vanaf het "Humewood Hotel" in Port Elizabeth.

Foto: Op weg naar het pad naar de kettingbrug zagen we een soort Mangoeste

De eerste stop was bij Tsitsikamma Natural Park waar we een wandeling konden maken naar een kettingbrug. Dat was wel afzien i.v.m. de hoge temperatuur (boven de 35 graden).
Foto: De Indische Oceaan

Bovendien waren er nogal treden omhoog en omlaag. Ter afwisseling van het vele zitten in de bus vond ik het toch wel een goed idee om de benen eens intensief te gebruiken.

Foto: De kettingbrug

Uiteindelijk werden we beloond met een prachtig uitzicht op een zeer fraai landschap (en de kettingbrug).
De terugweg ging iets gemakkelijker.

Foto: De Bloukrans Bridge

Na een welverdiende kop koffie reden we naar een plaats waar durfals vanaf een brug (Bloukrans Bridge) kunnen bungy-jumpen. Helaas waren er op dat moment geen "springers" op de brug. Wel zagen we op het parkeerterrein enkele mensen die zich aan het voorbereiden waren op een sprong van de brug.
Vervolgens hebben we tussen de middag in een restaurant met uitzicht op zee lekker gegeten. Voor de middag stond "walvis spotten" op het programma. Deze activiteit ging die middag i.v.m. de harde wind niet door. Er gingen geen boten de oceaan op. Wellicht zouden we de volgende morgen een herkansing krijgen.
Om 15.30 uur vertrokken we vanaf het restaurant en na een klein uur kwamen we bij ons hotel voor  de komende twee nachten: "Knysna Hollow Country Estate" in Knysna aan. We werden ondergebracht in huisjes rond één van de drie zwembaden. Het was inmiddels een stuk frisser geworden.