zaterdag 25 mei 2013

Rondreis Wenen, Boedapest, Praag (1)

Al weer een tijd geleden, dat ik een bericht op mijn weblog heb geplaatst. Inmiddels ben ik met twee van mijn zussen (Liesbeth en Margreet) op reis geweest. We hadden geboekt voor een groepsrondreis per bus naar Wenen, Boedapest en Praag van 26 april t/m 6 mei.
Liesbeth kon in haar woonplaats (Boxmeer) instappen. Margreet logeerde een nachtje bij bij, omdat in haar woonplaats geen opstapplaats was. Wij liepen heel vroeg in de ochtend (5.30 uur) van mijn huis naar het busstation. We werden om 6.00 uur bij het station verwacht. Om 6.15 uur vertrok onze bus naar Didam. Restaurant "Juffrouw Tok" in Didam is de verzamelplaats van alle vakantiebussen van diverse reisorganisaties. In Didam werden we voorzien van koffie. Onze bus kwam overigens als eerste aan bij "Juffrouw Tok". Na ons kwamen al vrij snel de overige bussen. Na enige tijd kwam ook onze zus Liesbeth zich bij ons voegen. Nadat alle bussen binnen waren, werd iedereen verzocht om de koffers bij de pendelbussen te halen en ons bij onze eigen "reisbus" te melden.
Om ca. 9.30 uur vertrok onze bus richting Wenen. Iedere 2 à 2,5 uur hadden we een korte of langere stop. Ruimschoots voldoende voor een sanitaire stop en/of iets te eten en/of te drinken.
Om 19.00 uur kwamen we bij ons overnachtingshotel in Iggelsbach (Zuid-Duitsland) aan. Iggelsbach is een plaatsje in de buurt van Passau.

Foto: De drie zussen voor Gasthof Linsmeier in Iggelsbach (op 27 april 2013 's morgens voor het ontbijt)

Na een nacht in Gasthof Linsmeier waren we weer helemaal klaar voor het vervolg van onze reis naar Wenen. We reden langs Passau naar het plaatsje Melk. Daar kregen we ruimschoots de gelegenheid om het klooster, de kerk en het stadje te bekijken. Het was inmiddels behoorlijk warm geworden. Eigenlijk meer weer voor een T-shirt (zat helaas in de koffer). In het plaatsje Melk aardig veel foto's gemaakt. Na de lunch (iets buiten Melk) zijn we met de boot naar Krems gevaren. Tijdens de boottocht genoten van de zon en een glas Spritzer (een mengsel van witte wijn en water met bubbels).

Foto: Interieur van de kerk in Melk

De boot legde onderweg nog bij enkele plaatsen aan om passagiers af of in te laten stappen. In Krems stapten we weer in de bus. Onderweg stopten we nog een keer bij een begraafplaats van Russische militairen. In het begin van de avond kwamen we aan bij ons hotel voor de komende drie nachten. Het hotel bevindt zich buiten Wenen in het Wienerwald. Heel plezierig was het, dat er een zwembad in het hotel aanwezig is. Uiteraard heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt.