dinsdag 23 april 2013

Brigitte Kaandorp en nog wat leuke activiteiten

Foto van de folder met Brigitte Kaandorp

Op vrijdagavond 12 april naar schouwburg Ogterop geweest i.v.m. een optreden van Brigitte Kaandorp. Zo'n vijf jaar geleden had ik al eens een voorstelling van haar gezien in het theater in Nijverdal. We hadden toen een avond van onze personeelsvereniging. Evenals vijf jaar geleden heb ik weer genoten van Brigitte Kaandorp. De titel "Bonbonniere" verwijst naar de voorkeur van Kaandorp voor de kleinere, intieme theaters in ons land. Zij vindt dat haar voorstellingen hierin goed tot hun recht komen. Behalve nieuwe nummers kwamen ook nog wat oudere nummers aan bod. Ik moet altijd weer lachen om haar lied "Ik heb een heel zwaar leven". Dat is ook een favoriet nummer van veel mensen uit het Meppeler publiek, merkte ik. Een hele leuke avond gehad!

Op woensdagavond 17 april naar een film van het Filmhuis Meppel geweest. Dit keer was het een film van Roman Polanski "Carnage". De film gaat over twee schooljongens ruzie met elkaar gehad hebben. Één van de jongens heeft de ander een paar tanden uit zijn mond geslagen. De beide ouderparen besluiten om de zaak op een volwassen manier uit te praten. En dat gesprek loopt af en toe behoorlijk uit de hand. Persoonlijk sprak het onderwerp van de film me niet echt aan. Wel vond ik de manier waarop de vier ouders met elkaar in discussie gingen wel boeiend en soms ook ronduit lachwekkend.

Foto: Folder van de tentoonstelling "Eigenzinnigheid"

Op zondagmiddag 21 april ben ik naar de opening van de tentoonstelling "Eigenzinnigheid" van Schildersvereniging Kameleon in Meppel geweest. De leden van de Kameleon komen twee keer per week bijeen om technieken en ervaringen uit te wisselen. Dit om (zoals ze zelf zeggen) hun hobby op een hoger niveau te brengen.
Deze tentoonstelling wordt georganiseerd t.g.v. het 45-jarige bestaan van deze vereniging.  Van 21 kunstenaars zijn kunstwerken in Kunsthuis Secretarie te zien.  De tentoonstelling is van 20 april t/m 20 mei te bewonderen. Ik ben van plan om de expositie in mei nogmaals te bezoeken. Tijdens de opening was het bijzonder druk.
Wellicht kan ik tijdens mijn tweede bezoek nog wat foto's maken van de schilderijen die me het meest aanspreken.



Geen opmerkingen: