dinsdag 24 juli 2012

Gasten uit Amerika

Onlangs (eind juni/begin juli) kreeg ik twee gasten uit Amerika: een broer (Frits) en een schoonzus (Anna) van Hanny te logeren. Na ca. 1,5 week in Amsterdam, Leeuwarden, Groningen en Ameland heb ik ze op 28 juni uit Holwerd opgehaald. Ruim van tevoren had ik al geïnformeerd welke wensen er waren op toeristisch gebied. Ik vond het leuk om Frits en Anna nog een stukje Nederland te laten zien.
Op 29 juli zijn we naar Schokland, Urk en Vollenhove gereden. Allereerst het Schokker museum bezocht, vervolgens in Urk op een terras met uitzicht over het water geluncht. Vollenhove op de terugweg "gedaan". Daar heb ik het verhaal over de Durgerdammer vissers verteld naar het bekende "Veertien dagen op een ijsschots".
Op 30 juni zijn we naar Friesland gereden voor de Aldfaers Erf Route. De route begint in het plaatsje Allingawier. Daar is o.a. een grutterswinkeltje en een oud schooltje te zien. In Exmorra kun je o.a. een oude boerderij, een schoenmakerij bezichtigen. In een kerkje was een tentoonstelling van een Iraanse? kunstschilder ingericht. Vervolgens zijn we via de Afsluitdijk en de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad weer naar Meppel gereden.
Op maandag 2 juli zijn we met de trein en tram naar Madurodam gereisd. Madurodam is onlangs heropend. Ik was er al eens eerder geweest, maar ik vond het ook dit keer de moeite waard. Daarna zijn we per tram naar Scheveningen gegaan. Daar hebben we nog op de pier staan kijken naar iemand die aan het bungy-jumpen was. Zelf moet ik er niet aan denken om iets dergelijks te doen.
Op dinsdag 3 juli zijn we naar Marken en Volendam geweest. De auto op een parkeerterrein gezet en Marken verkend. Vervolgens met een boot naar Volendam gevaren. In Volendam was het behoorlijk druk. Uiteraard veel toeristen! Toch leuk om zoiets eens te doen.
Op donderdag 5 juli heb ik Frits en Anna naar het station gebracht. Op zaterdag 7 juli vlogen ze weer terug naar Amerika (Michigan).
Foto gemaakt in Marken

Geen opmerkingen: