woensdag 31 augustus 2011

Rondreis Schotland en Ierland (6)


Op dinsdag 2 augustus hebben we 's morgens genoten van een stadsrondrit door Dublin. Op die manier krijg je altijd een eerste indruk van een stad. Tegen de middag werden we in het centrum (in de Nassau Street) gedropt. Vervolgens hadden we de hele middag de tijd om de stad te bekijken. Allereerst hebben mijn twee zussen en ik een kort bezoek gebracht aan de National Library. Vervolgens zijn we naar het National Museum of Ireland getogen. Het gebouw van binnen is al de moeite waard. Uiteraard hebben we daar de nodige foto's gemaakt (nadat we netjes hadden gevraagd of dat mocht). Het was prachtig weer en daarom hebben in een park (St. Stephen's Green) onze broodjes gegeten. Daarna zijn we naar Temple Bar gelopen. Temple Bar is een trendy wijk in Dublin. In die wijk staat ook de gelijknamige bar: de Temple Bar.
Van mijn zussen kreeg ik alvast een leuk verjaardagscadeau: een mooi T-shirt. Ik vind het altijd leuk om in de vakantie in een ander land een T-shirt aan te schaffen (of in dit geval: te krijgen). Zo heb ik T-shirts uit Frankrijk, de Verenigde Staten, China, Thailand, Indonesiƫ etc. Ook hebben we nog foto's gemaakt van het standbeeld van Molly Malone, een veel bezongen mosselverkoopster. Op de terugweg naar de bus hebben we nog wat CD's met Ierse volksmuziek gekocht.
Op woensdag 3 augustus moesten we vroeg op (om 5.45 uur werden we gewekt). We vertrokken om 6.45 uur met de bus, omdat we op tijd bij de boot moesten zijn. De boottocht van Dublin naar Holyhead in Wales vergde zo'n drie uur. Vervolgens reden we naar een plaatsje met de langste naam ter wereld. Niet uit te spreken!! Na de lunch in het dorp met de lange naam ging de reis verder. We hebben onderweg veel mooie landschappen kunnen zien. Zo kwamen we o.a. door het Snowdonian gebergte met hier en daar watervallen. Uiteindelijk kwamen we in Chester bij ons hotel. Daar wachtte ons een verrassing. Het hotel had een zwembad! Daar heb ik de volgende dag gebruik van gemaakt. De volgende ochtend lag ik al om 7.15 uur in het zwembad.

Geen opmerkingen: