vrijdag 8 oktober 2010

Hoogste tijd voor mijn weblog


Na een lange Weblogloze periode is het weer de hoogste tijd om de draad weer op te pakken. Even een korte terugblik over de periode vanaf 6 augustus:
Op 7 augustus samen met mijn jongste zus onze verjaardagen met de familie gevierd.
De dag erna hebben we de laatste dag van het SIVO (volksdansfestijn) in Odoorn bezocht. Ook de nodige foto's met mijn digitale camera gemaakt. In de week erop werden de prettige activiteiten afgewisseld met meer trieste zaken: twee crematies bijgewoond. Één ervan betrof onze oud-collega Willy die (voor ons als collega's) vrij plotseling overleed. Ik heb altijd bewondering gehad voor Willy. Ze had veel last van haar reuma en had vaak veel pijn. Je hoorde haar echter nooit klagen.
Naast de activiteiten op sportief gebied ook tijd genomen voor wat cultuur:
- De Hullu (beeldentuin in Gees)
- het muZEEum te Vlissingen i.c.m. een heerlijke wandeling langs de boulevard
- een dagje Zwolle met mijn vroegere carpool-collega's (incl. museumbezoek)
- poppenspelfestival in Meppel: enkele leuke voorstellingen bijgewoond
- tentoonstelling "Matisse tot Malevich" in de Hermitage te Amsterdam (een topper)!
- de kunstroute De Wijk-IJhorst "Grensloos kunst verkennen"
Inmiddels heb ik mij ook gestort op een cursus digitale fotobewerking (10 bijeenkomsten) van Seniorweb. Verder volg ik nog een korte curusus over kunst: twee maal drie avondbijeenkomsten afgewisseld met twee excursies op zaterdag. Het eerste deel van de cursus betreft Kees van Dongen. Op 16 oktober gaan we op excursie naar Rotterdam om de overzichtstentoonstelling van Van Dongen te bezichtigen. In het tweede deel wordt het werk van James Ensor behandeld. Op 20 november gaat de reis naar Gent om het werk van Ensor te bewonderen.
Op 2 oktober hadden we (SV De Zwerfkei) ons Waterbasketbaltoernooi. De organisatie kost altijd weer de nodige tijd. Gelukkig is alles goed verlopen.

Geen opmerkingen: