zaterdag 20 februari 2010

Ontmoeting met Chopin

Sinds ik met prépensioen ben, probeer ik mijn (vrije) tijd zoveel mogelijk te vullen met zaken die ik leuk en/of interessant vind. Het vak muiziekgeschiedenis vond ik vroeger op de middelbare school al een prachtig vak. In de bibliotheek te Meppel zag ik een folder over een activiteit in het kader van een projectweek.
Afgelopen donderdag (18 februari) heb ik een openbare voorstelling in Scala Centrum voor de Kunsten te Meppel bijgewoond. De voorstelling bestond uit een lezing over Chopin door een muziekdocent van Scala. De lezing werd aangevuld met computerbeelden, filmfragmenten etc. Tussen de bedrijven door lieten enkele pianoleerlingen van Scala stukken van Chopin horen. Ik vond de lezing zeer boeiend en levendig (met veel leuke anekdotes). Kortom: een zeer gevarieerde avond.
In april is er nog een vergelijkbaar project rond Schumann. Ik ben zeker van plan om dan ook e.e.a. te gaan bijwonen.

Geen opmerkingen: