maandag 18 januari 2010

Multicultureel Vrouwen Feest

Gistermiddag naar een film & theater feest in Meppel geweest. De feestelijke middag werd georganiseerd door een groep "Wereldvrouwen". De groep bestaat uit een aantal autochtone en allochtone vrouwen. "Wereldvrouwen"organiseert regelmatig activiteiten waarbij autochtone en allochtone vrouwen elkaar ontmoeten en kennis, vaardigheden etc. uitgewisseld worden. Twee keer per jaar organissert de groep een film- en of theatermiddag. Het programma was behoorlijk veelzijdig. Behalve film en theater kon er ook gekozen worden voor buikbansen, Biodanza, schilderen etc. Ook stonden er thematafels met informatie over tarotkaarten, hnadmassage, het branden van kralen en nog veel meer.
Ik heb gekozen voor de film "AE fond kiss". Een prachtige film over een verboden liefde tussen een Pakistaanse man en een Schotse vrouw. De film speelt zich af in Glasgow en geeft een beeld van de dilemma's waar mensen voor komen te staan in dat soort situaties.
Na de pauze heb ik gekeken naar een muzikale theater voorstelling "Enkele reis Tel Aviv-Amsterdam. Het gaat over een vrouw die haar moederland (Israƫl) verlaat om met haar Nederlandse man en hun kinderen in Nederland (Meppel) te gaan wonen. De reden: ze wilden hun kinderen veilig op laten groeien. Ik vond het een prachtige voorstelling met mooie zang van Galit Tuvya met begeleiding van Janet van der Molen (piano, keyboard en gitaar). Op de achtergrond werden bijpassende beelden via een beamer getoond.
In een andere zaal werd de film "Bride flight" vertoond. Die mooie film had ik al zo'n jaar geleden gezien.
Het was de eerste keer dat ik een culturele middag van de "Wereldvrouwen" bezocht. Ik heb er van genoten. Voor herhaling vatbaar!
http://www.wereldvanvrouwen.nl/

Geen opmerkingen: