dinsdag 26 januari 2010

Harm en Roelof

Zondag j.l. met mijn zus en twee van haar kennissen naar Sleen geweest voor een optreden van Harm en Roelof. Dit duo is (denk ik) vooral bekend in Emmen e.o. Harm en Roelof maken liedjes en sketches in het Drents. Harm geeft muzieklessen aan (basis)scholen. Verder schrijft en componeert hij liedjes, maakt musicals etc. Roelof is agrariƫr en heeft naast zijn boerderij een gebouw "De Deel", dat omgebouwd is tot een zaaltje voor kleine optredens en andere activiteiten. Via Radio Drenthe had ik al e.e.a. van dit duo gehoord. Mijn zus en haar kennissen waren al eerder naan een optreden van Harm en Roelof geweest.
"De Deel" is geschikt voor zo'n 80 mensen. Er kwamen echter veel meer mensen opdagen. O.a. mensen die in december i.v.m. de sneeuw niet konden komen, kwam er nu extra publiek op de voorstelling af. Volgens insiders waren er ca. 120 bezoekers in het zaaltje. Met wat passen en meten (en extra stoelen) lukte het toch om iedereen te laten zitten.
Het programma van Harm en Roelof bestaat vooral uit luchtige liedjes in het Drents over van alles en nog wat. Soms wordt er teruggekeken op het Drentse leven in het verleden, maar ook het hedendaagse leven komt veelvuldig aan bod. De stemmen van Harm en Roelof klinken heel goed bij elkaar. Harm speelt hierbij op de piano. De voorstelling bestond uit 2 gedeelten van ca. 45 minuten met tussendoor een pauze. Ik vond het een leuke voorstelling met mooie liedjes.
http://www.harmenroelof.nl/nl/home/

Geen opmerkingen: