zondag 27 september 2009

Grensloos kunst verkennen

Gisteren met een kennis een rondje kunst gedaan. Vorig jaar werd "Grensloos kunst verkennen" voor de eerste keer georganiseerd en dat was ons goed bevallen. De kunstroute loopt door De Wijk en IJhorst en je kunt de route zowel lopend als per fiets afleggen. De kunst is op diverse soorten lokaties tentoongesteld: in tuinen, bij mensen in huis, in winkeltjes etc. Het niveau is naar mijn mening zeer divers: van amateuristisch tot professioneel. Dat is uiteraard een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren. Heel grappig vond ik drie mannetjes die ieder op een stoel op een hoge paal zaten. Dit object (van Bep Nieuwenhuyzen) was opgesteld bij het riviertje De Reest vlakbij IJhorst. Ook heel mooi vond ik het beeldhouwwerk van Marjan van der Wal. Zij vertelde me dat ze na haar pensionering was gaan beeldhouwen. Haar voorkeur gaat uit naar de zachtere steensoorten als albast en speksteen. Verder zag ik ook mooi werk van Inge van Noortwijk en Saber Mikael in "De Galerij" in IJhorst. Al met al hebben we een hele plezierige dag gehad. Ook het weer werkte mee: zonnig en weinig wind. Wat wil een mens nog meer?
http://www.grenslooskunstverkennen.nl/index.html

Geen opmerkingen: