zaterdag 6 juni 2009

Servies schilderen

Samen met mijn zus en enkele andere vrouwen heb ik mij onlangs gestort op het beschilderen van servies. Altijd leuk om iets nieuws te doen! De workshops "servies beschilderen" worden door twee vrouwen in Zuidwolde (Drenthe) georganiseerd.
Meer info: http://www.kleur-kunst.nl/
Mijn zus wilde iets "kerstachtigs" maken en had daarom een kerstservetje meegenomen. Aan de hand van het voorbeeld heeft ze een tak met hulstblaadjes op een presenteerschaaltje getekend en ingekleurd. Ik heb aan de hand van een ander voorbeeld een soort gestileerde visjes op een ontbijtbordje getekend en ingekleurd. De verf moet je in de volgorde van licht naar donker opbrengen. Sommige kleuren moet je twee of drie keer gebruiken om het goed dekkend te krijgen. Na het schilderen wordt het werkstuk nog in een glazuurlaag gedompeld en vervolgens gebakken. Na ongeveer een week kun je het resultaat ophalen en (hoop ik) bewonderen.
Ik ben reuze benieuwd!

Geen opmerkingen: