zaterdag 16 mei 2009

Waterbasketbal etc.

Behalve zelf sporten vind ik het ook leuk om het anderen mogelijk te maken om te sporten. Ik ben al bijna 25 jaar vrijwilliger bij De Zwerfkei (een sportvereniging voor mensen met een lichamelijke beperking). Eén van de activiteiten is Waterbasketbal. Waterbasketbal is een aangepaste vorm van waterpolo. Er mag bijvoorbeeld niet gezwommen worden met de bal. Bij waterpolo liggen doelen in het water. Bij waterbasketbal zijn dat baskets die op drijvers in het water liggen.
Vorige week zaterdag hadden we een Integratietoernooi georganiseerd. Aan dit toernooi namen ook andere verenigingen (zoals een waterpolo-team, een team van het ziekenhuis, een team
G-voetballers etc.) uit Meppel e.o. deel. Dankzij een goede voorbereiding liep het toernooi als een trein. Ook de sfeer was goed. Er werd ontspannen en sportief gespeeld. We mogen terugkijken op een geslaagd toernooi.
Vandaag was ik ingeschakeld bij een jeugdjudo-toernooi in Oldemarkt. Ik mocht samen met twee "collega's" achter één van de jurytafels plaatsnemen. Van tevoren had ik nog even voor mezelf gerepeteerd hoe de puntentelling in elkaar stak. Op "onze" mat streden de jongste deelnemers om de 1e, 2e, 3e en/of 4e plaats. De wedstrijdjes van de 6- en 7-jarigen vind ik altijd leuk om naar te kijken. Iedere deelnemer werd aan het eind van het toernooi beloond met een medaille (aan een lint). De judo-leraar wil hiermee benadrukken dat niemand minder is dan een ander. M.a.w.: deelnemen is belangrijker dan winnen.
De wedstrijdjes werden afgewisseld met enkele demonstraties van het gevorderde judo en jiu jitsui.

Geen opmerkingen: