zondag 15 juni 2008

Librarything en Enquist

Vandaag heb ik een begin gemaakt met Librarything. Het is de vraag of ik mijn hele boekencollectie op deze wijze wil "ontsluiten" (om maar eens een ouderwetse vakterm te bezigen). Het leek mij daarom zinnig om te starten met een auteur waarvan ik een fan ben: Anna Enquist. Het eerste boek dat ik van haar las, was "Het geheim". Vanaf de eerste pagina was ik geboeid. Daarna heb ik nog diverse titels van Enquist aangeschaft: "Het meesterstuk", "De kwetsuur", "De ijsdragers" en "De thuiskomst".
Bij de titels heb ik zelf geen recensies gemaakt. Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van wat er al is: de recensies van de A.I.'s van NBD/Biblion. Uiteraard heb ik de bron wel bij de resensies vermeld. Vervolgens heb ik mijn Librarything op mijn del.icio.us pagina gelinkt.

Geen opmerkingen: