dinsdag 22 november 2011

Kunsthuis Secretarie


Eind oktober kwam oud-collega E. een dagje op bezoek. 's Middags zijn we naar Kunsthuis Secretarie geweest om de expositie "Cultuurlijk Aa en Hunze" te bewonderen. Samen met familie had ik een paar jaar geleden al het werk van enkele kunstenaars in Gieten e.o. bekeken. Je kon toen de kunstenaars in hun ateliers opzoeken. In Kunsthuis Secretarie was het werk van een selectie van tien kunstenaars opgesteld. Ik vond een aantal schilderijen zeer de moeite waard. Helaas was ik vergeten om mijn camera mee te nemen. Daarom heb ik de tentoonstelling later nogmaals bezocht om alsnog foto's te maken.
De schilderijen van Kees van Rijen (Rolde) vond ik heel vrolijk en speels. Verder vond ik vissen in perpex en de collages/fotoprint op aluminium van Nel Kamphuis (Eext) heel mooi. De schilderijen van Cis Koetse (Rolde) vond ik ook bijzonder: heel dromerige afbeeldingen van bijvoorbeeld Alice in Wonderland.
Foto: "Pyromaan" collage/fotoprint op aluminium van Nel Kamphuis

Geen opmerkingen: