maandag 17 oktober 2011

Honderd jaar Reclameklassiekers


Onlangs werd de tentoonstelling "Honderd jaar Reclameklassiekers" in een bank in Meppel georganiseerd. Voor leden van deze bank was de expositie vorig week gratis toegankelijk. In de krant had ik er al e.e.a. over gelezen. Hierdoor nieuwsgierig geworden, fietste ik vorige week donderdag (in het zonnetje) naar de bank. Ik dacht in een half uurtje rond te zijn. Er was echter zoveel te zien, dat ik ruim 2,5 uur heb rondgewandeld. Veel reclame vanaf de jaren vijftig was voor mij goed herkenbaar. Die reclame-uitingen geven vaak ook een goed beeld van de tijd weer. Zo komt de reclame uit de jaren vijftig nogal tuttig over. De emancipatie was toen ver te zoeken. De jaren zestig werden al wat wilder (hetgeen ook tot uiting komt in de reclame). Uiteraard ontbrak Loeki de Leeuw ook niet. Een leuke en grappige tentoonstelling.

Geen opmerkingen: