dinsdag 31 mei 2011

Amsterdam Tropenmuseum


Op 26 mei weer eens mijn "vrij reizen kaartje" van de NS gebruikt voor een uitstapje. Dit keer heb ik voor het Tropenmuseum Amsterdam gekozen. Darr was ik nog nooit geweest. In het Tropenmuseum bestaat de vaste collectie uit verzamelingen schilderijen, beelden, voorwerpen etc. die per werelddeel zijn gerangschikt. Mij werd geadviseerd om op de tweede verdieping te beginnen, daar rond te lopen en vervolgens na iedere ronde een etage te zakken. Alleen het gebouw zelf is al de moeite waard! De collecties zijn min of meer te vergelijken met die van het Wereldmuseum te Rotterdam. Het gebouw van het Tropenmuseum vind ik aanzienlijk mooier. Ik heb zo'n beetje vier uur in het Tropenmuseum doorgebracht. Dat wil niet zeggen dat ik alles heb kunnen zien. Al met al heb ik wel een indruk gekregen van hetgeen het museum in de vaste collectie heeft opgenomen. De tijdelijke tentoonstelling "Het Tropenmuseum kleurt rood" heb ik voor een deel bekeken. Ik had inmiddels voldoende indrukken opgedaan.
Foto: Godin Shiva

Geen opmerkingen: