maandag 12 juli 2010

De Galerij te IJhorst


Gistermorgen eerst wezen sporten (RPM oftewel spinning en daarna Body Balance). Aangezien het die middag droog zou blijven ben ik met een kennis gaan fietsen. In de krant had ik gelezen dat er in "De Galerij IJhorst" een expositie was georganiseerd. Dit keer waren er schilderijene en tekeningen van Katja Kadijk te bewonderen. Verder waren er nog kunstobjecten en installaties van Bep Nieuwenhuyzen in dezelfde ruimte opgesteld. De schilderijen van Katja Kadijk hebben vooral betrekking op het thema "circus". De schilderijen vond ik heel kleurrijk. De tekeningen vond ik persoonlijk minder boeiend. Van Bep Nieuwenhuyzen waren vorig jaar tijdens de kunstroute De Wijk-IJhorst al diverse objecten te zien. Vooral de drie mannetjes zittend op hoge palen bij het riviertje De Reest kon ik me nog goed herinneren. Nu zaten twee van die drie mannetjes buiten op lage krukjes op het grasveldje bij De Galerij. Leuk om weer iets bekends te zien.
Op de terugweg zijn we in De Wijk nog langs HCR De Havixhorst gereden. In de tuin van het etablissement staat een aantal beelden opgesteld. Diverse beelden kwamen van het museum "Beelden aan Zee" te Scheveningen. Aangezien ik dat museum vorig jaar had bezocht, zag ik weer een aantal bekende beelden opnieuw.
Helaas moesten we ons bezoek aan de beeldentuin wat eerder afbreken. Het begon te regenen en er was ook nog onweer op komst.
http://www.adeneilander.nl/galerij/indexgalerij.htm

http://www.dehavixhorst.nl/beeldentuin/22/

Geen opmerkingen: