zaterdag 24 april 2010

Zwemmen, familiebezoek etc.

Op zaterdag 3 april heb ik als bebeleider van een groepje van 9 zwemmers van De Zwerfkei een recreatief zwemtoernooi te Emmeloord bijgewoond. Dit toernooi wordt jaarlijks door de vereniging Zignea georganiseerd. Aangezien men daar kampte met een tekort aan vrijwilligers, werd om mijn hulp gevraagd. Uiteraard vond ik het heel leuk om mijn medewerking te verlenen.
Tijdens de wedstrijden mocht ik controleren of de keerpunten correct werden genomen. Gelukkig ging alles in "mijn baan" goed en hoefde ik niemand te diskwalificeren. Ons zwemteam deed het aardig goed met een oogst van 8 medailles (2 x goud, 4 x zilder en 2 x brons).

Twee dagen na Pasen arriveerden twee broers van Hanny uit Amerika. Ze kwamen speciaal over voor een reünie van hun vroegere school in Leeuwarden. Zij (en ik ook) vonden het een goed idee om deze reünie te combineren met een logeerpartij in Meppel. Tijdens hun verblijf in Meppel heb ik ze een klein stukje van Nederland laten zien (Giethoorn, Blokzijl, de Weerribben, Urk, Schokland). De reünie was zeer geslaagd. De oud-klasgenoten van Frits en John hadden een journalist van het Fries Dagblad ingeseind. In deze krant verscheen op 12 april een leuk interview met als kop: "Frits en Johan weer heel even Leeuwarder jongens". Ook het bijwonen van de voetbalwedstrijd SC Cambuur tegen Den Bosch op 9 april werd als een toppertje beschouwd. De broers zijn op woensdag 14 april weer vanaf Schiphol vertrokken. Net een dag voordat alle vliegverkeer in Europa onmogelijk werd door de aswolken vanuit IJsland.

Op zaterdag 10 april heb ik geholpen bij een jeugdtoernooi (judo en karate) te Oldemarkt. Hierbij heb ik achter één van de jurytafels de wedstrijdpunten etc. genoteerd. Achter iedere tafel zitten drie personen: een tijdwaarnemer, iemand die de scores noteert en iemand die het resultaat noteert. De laatste zorgt tevens voor het oproepen van de volgende partij. Wij hadden de mat met de jongste leeftijdscategorie. Bij dit soort toernooien gaat het er altijd gemoedelijk aan toe. Ze zijn bedoeld als een voorbereiding op de "echte" toernooien. In Oldemarkt worden er meestal wedstrijdpoules van 4 kinderen samengesteld en iedereen krijgt na afloop een medaille (voor een 1e, 2e, 3e of 4e plaats). Ik vind het altijd leuk om hier aan mee te werken.

Op zaterdag 17 april hadden we het vierde en tevens laatste Waterbasketbaltoernooi van regio Noord te Smilde. Als contactpersoon voor het zwemmen en waterbasketbal van onze vereniging De Zwerfkei ga ik bijna altijd mee naar de toernooien. Meestal om aan te moedigen, maar dit keer werd mijn hulp gevraagd bij het verwerken van de uitslagen. Degene die dit altijd regelt lag in het ziekenhuis. De uitslagen moest ik verwerken m.b.v. een Excel-bestand op een laptop. Gelukkig heb ik geen fouten gemaakt. Uiteindelijk is De Zwerfkei op de tweede plaats geëindigd. De eerste plaats was voor GSV Roden 1 weggelegd. De eerste twee plaatsen geven recht op deelname aan de Nederlandse Kampioenschappen te Den Bosch. De NK worden op zaterdag 29 mei georganiseerd.

Geen opmerkingen: