zondag 1 november 2009

De storm

Vorige week zaterdag met 2 zussen en 1 zwager naar de bioscoop geweest. Dit keer naar "De storm", de film over de watersnoodsramp in Zeeland op 1 februari 1953. Zelf was ik in die tijd 4,5 jaar en ik kan me nog vaag de berichten via de radio herinneren. Ik begreep wel dat er iets heel ergs was gebeurd. Wat precies, dat besefte ik niet. Veel later heb ik wel eens oude beelden (uit het Polygoon-journaal?) gezien. Het maakte een diepe indruk op mij. Van tevoren had ik al e.e.a. over de film gelezen. Het verhaal gaat over een jonge vrouw die tijdens de ramp wanhopig op zoek is naar haar baby van 1 maand. Is hij nog in leven? En zo ja: waar is hij dan terecht gekomen? De afloop verklap ik niet! Heel angstaanjagend vond ik de gierende storm en het water dat steeds hoger en hoger werd. Een indrukwekkende film!
http://www.destormdefilm.nl/

Geen opmerkingen: