vrijdag 17 juli 2009

Zomertoer

Regelmatig ontvang ik een elektronische nieuwsbrief van de Museumjaarkaart met informatie over tentoonstellingen. N.a.v. deze nieuwsbrief ben ik deze week per trein naar Eindhoven afgereisd. In het Van Abbemuseum is van 4 juli t/m 6 september de Zomertoer! te zien. Het gaat om zo'n 25 kunstwerken uit de collectie van het museum en met werk uit de tentoonstellingen van Jo Bear, Lynda Benglis en Jutta Koether. Verder hangen er ook schilderijen van Marc Chagall, Wassily Kandinsky en een ingepakte stoel van Christo. Heel indrukwekkend staat een beeld van Rosa Luxemburg op een hele hoge "sokkel". Vanaf 14.00 uur kreeg men de gelegenheid om deel te nemen aan een rondleiding en dat heb ik ook gedaan.
Hierdoor krijg je toch een andere kijk op de tentoongestelde werken. Altijd goed om wat meer achtergrondinformatie te krijgen. Na de rondleiding van ruim een uur heb ik zelf nog op mijn gemak wat rondgekeken. Zie ook http://www.vanabbemuseum.nl/

Geen opmerkingen: