dinsdag 25 maart 2008

RSS is geen ziekte (maar kan het misschien wel worden)

RSS is geen ziekte, maar een afkorting van Really Simple Syndication. RSS lijkt wel speciaal voor ons (het bibliotheekvolkje) uitgevonden te zijn. Een hulpmiddel om snel te zien of er nieuwe informatie beschikbaar is op onze favoriete Websites.
Om te beginnen heb ik gekeken op welke bibliotheeksites RSS-blokjes stonden. Via Google heb ik gezocht op een combinatie van RSS - websites - bibliotheken - Overijssel. Ik heb nu drie
RSS-feeds op mijn Netvibes gezet: Bibliotheek Staphorst, de Stads- en Athenaeumbibliotheek Deventer en de Wensensite van HKA (leverancier van Bicat).
Ook heb ik mijn Netvibes omgedoopt in "Sparklet's choice". Dit om een beetje in stijl te blijven.

4 opmerkingen:

Lighthousje zei

Hoi Sparklet,
Je hebt het ook te pakken he...geen ziekte, maar wel vreselijk verslavend :)
Succes!!!

Annemarie van Essen zei

Wat klink je doelgericht! Ik hoor je gewoon de woorden uitspreken.
Leuk zeg!

Sparklet zei

Wat leuk om zulke aanmoedigende mailtjes van mijn collega's te krijgen. Straks ben ik helemaal niet meer te houden!

steenwijk23 zei

ja vooral doorgaan
leuke blog met mooie foto's